مقالات ونیس دور

نصب جک پارکینگی آلدو

نصب جک پارکینگی آلدو

نصب جک پارکینگی آلدو

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، ابزار و امکانات بسیاری در راستای رفاه و آسایش بشر بوجود آمده است که استفاده از جک پارکینگی یکی از این موارد است در این مقاله طریقه نصب جک پارکینگی آلدو را شرح می دهیم . که با نصب آن بر روی درب پارکینگ مراکز عمومی و مجتمع های بزرگ و یا حتی منازل شخصی ، بسیاری ازسختی های زمان ورود و خروج وسیله نقلیه مرتفع شده است و همچنین کار را برای افراد راحتتر کرده است . حال با توجه به اینکه برندهای مختلفی از جک وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند که با توجه به آنها نوع عملکرد جک ها با هم متفاوت است . ما در این مقاله قصد داریم آموزش نحوه نصب هر مدل و برند جک پارکینگی را توضیح دهیم . اگر تمایل به آگاهی در این زمینه را دارید پیشنهاد می شود که با ما همراه باشید و در صورت نیاز به مشاوره نصب و یا تعمیر جک درب پارکینگ با کارشناسان ما تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید .

راهنمای  نصب جک پارکینگی آلدو

قابلیت ها :

  • برنامه ریزی کاملا اتوماتیک با استفاده از ریموت کنترل .
  • برنامه ریزی مجزا برای هر لنگه .
  • قابل استفاده برای کلیه مدل های ریلی و دو لنگه 220 ولت موجود در بازار .
  • تنظیم زمان باز شدن ، بسته شدن ، دور آهسته باز شدن و دور آهسته بسته شدن و سرعت دور آهسته بصورت مجزا از هم برای هر لنگه .
  • دارای soft start و soft stop برای نرمی حرکت .
  • دارای قابلیت فشار نهایی ، حرکت معکوس در و چشمک زدن فلاشر قبل از شروع حرکت .
  • نصب آسان و برنامه ریزی سریع

  مشخصات ترمینالهای کناری

220VAC : ورودی 220 ولت برق شهر

TRANSINPUT: خروجی 220ولت برای ترانس

TRANSOUTPUT : ورودی 12 ولت از ترانس

ANT : خروجی برای اتصال آنتن به صورت کواکسیال

مشخصات ترمینالهای پایینی :

LAMP : جهت اتصال لامپ پارکینگی به صورت کلید

M1 : جهت اتصال موتور 1( در زیر ) پایه وسط مشترک

M2: جهت اتصال موتور 2 ( در رو ) پایه وسط مشترک

  جک پارکینگی

BLINKER : جهت اتصال فلاشر

مشترک /ST : جهت دفرمان باز و بسته شدن دو لنگه ( رسیور اضافی ، کلید فشاری )

مشترک /Pp : جهت فرمان باز و بسته شدن تک لنگه ( رسیور اضافی ،  کلید فشاری )

مشترک /PHOTO : جهت فرمان چشم می باشد در صورت عدم استفاده از چشمی باید پل زده شود

OP/USW/CL : جهت اتصال لیمیت سوییچ ( موتور ریلی )

نکته : در حالت تک لنگه یا ریلی اگر از لیمیت سوییچ استفاده نشود باید بین 3 پایه پل زده شود .

ELOCK : جهت اتصال قفل برقی

فیوزها :

F1: فیوز 2 آمپر جهت کنترل جریان موتور 1

F2 : فیوز 2 آمپر جهت کنترل جریان موتور 2

F3 : فیوز 5 آمپر جهت کنترل جریان نوسانات برق ورودی شهر

نمایشگر:

دو عدد سون سگمنت جهت نشان دادن تنظیمات پارامترها .

LEARN : جهت نشان دادن عملکرد ریموت.

کلید سوییچ ها :

Learning  : جهت کددهی ریموت کنترل ها و پاک کردن حافظه .

A : جهت ورود به منوی تنظیماات .

B : جهت ورود به منوی فرعی تنظیمات .

C : جهت افزایش پارامترها در هنگام تنظیم و استارت از روی برد .

D: جهت کاهش پارامترها در هنگام تنظیم .

ماژول گیرنده :

دارای مدولاسیون ASK و فرکانس 433 MHZ با قابلیت ذخیره سازی تا 40 ریموت کنترل .

روش کد دهی ریموت :

جهت کد دادن به سیستم ابتدا باید دکمه learning  را فشار دهید با این کار LED Learn شروع به چشمک زدن می نماید سپس یکی از دکمه های ریموت را حدود 5 ثانیه فشار دهید تا چشمک زدن آهسته شده با این کار دکمه مورد نظر کد دهی می گردد .

نکته : اگر پس از روشن و خاموش شدن LED LEARN کلیدی از ریموت فشرده نشود پس از چند ثانیه از مد پروگرام خارج می گردد و عملیات بالا دوباره باید تکرار شود .

برای پاک کردن کد ریموت ها باید دکمه  learning  را به مدت 20 ثانبه فشار دهید تا کلیه ریموت ها پاک شود .

 

برنامه ریزی حرکت جک ها :

مهم : قبل از شروع برنامه ریزی باید برنامه های تنظیم شده توسط کارخانه در حافظه دستگاه و ریموت کنترل ها به روز رسانی شود ( ریست گردد ) .

برای شروع دکمه A را فشار می دهیم ، وارد منوی اصلی دستگاه می شویم که دارای 3 لایه اصلی می باشد ، سپس با فشردن دکمه B پارامترهای مورد نظر را انتخاب کرده ، با دکمه C  افزایش و یا با دکمه D پارامترها را کاهش می دهیم .

  جک را چگونه با دستور العملهای ایمنی نصب کنیم

1-ریست کردن : دکمه A را فشار میدهیم نمایشگر DF را نمایش می دهد ، سپس دکمه B را فشار می دهیم نمایشگر n2 را نمایش می دهد که مربوط به تنظیمات اولیه دو لنگه می باشد بافشار مجدد دکمه B نمایشگر n1 را نمایش می دهد که مربوز به تنظیمات اولیه تک لنگه یا ریلی می باشد پس از انتخاب یکی از حالتهای فوق با فشار دادن دکمه C مراحل ذخیره سازی را انجام میدهیم .

تنظیمات دستی :

دکمه A را فشار میدهیم نمایشگر df را نمایش می دهد با فشار مجدد دکمه A  نمایشگرPA را نمایش می دهد سپس با فشار دکمه B وارد منوی تنظیمات دستی مربوط به برنامه ریزی می شویم .

تنظیمات اتوماتیک : ( در صورت انجام عملیات تنظیم با موتور ابتدا ریموت کددهی گردد )

دکمه A را فشار میدهیم نمایگر df را نمایش می دهد ، با فشار مجدد دکمه A  نمایشگر PA و با فشار بعدی AS را نمایش می دهد سپس با فشار دادن دکمه B نمایشگر O2 را نمایش می دهد و شروع به شمارش می نماید وموتور 2 شروع به حرکت باز شدن کرده و زمانیکه به نقطه مورد نظر برای دور آهسته رسید با فشار دادن دکمه C یا ریموت کنترل را فشار داده و موتور 2 از حرکت باز می ایستد نمایشگرO1 را نمایش داده و شروع به شمارش می نماید موتور 1 باز می شود و زمانیکه به نقطه مورد نظر رسید با فشاردادن دکمه C یا ریموت کنترل وارد مرحله دور آهسته شده و در نقطه انتهایی و یا نتقطه کورس دکمه C یا ریموت کنترل را مجدد فشار میدهیم ( برنامه ریزی باز شدن هر دو لنگه به اتمام رسیده است ) .نمایشگر C1 را نمایش داده و موتور 1 شروع به بستن نماید و کلیه مراحل فوق را برای تنطیم بستن نیز تکرار می نماییم .

لازم به ذکر است در پایان مسیر انتهایی بسته شدن هر لنگه قبل از فشار دادن دکمه C یا ریموت کنترل باید به موتور اجازه دهیم تا به مدت 3 ثانیه در را به چهارچوب فشار دهد و سپس با فشاردکمه C یا ریموت کار برنامه ریزی موتور را به اتمام رسانیم .

  جک پارکینگی

زمان 3 الی 4 ثانیه آخر برای جلوگیری از باز ماندن بین دو لنگه ضروری است .

روش کار :

پس از دریافت فرمان استارت یا تک لنگه ابتدا موتور 2 و سپس موتور 1 شروع به حرکت می کند . اگر قبل از به اتمام رسیدن زمان حرکت دوباره فرمان استارت یا تک لنگه اعمال شود باعث متوقف شدن دربها می گردد و فرمان مجدد باعث حرکت درب ها در جهت عکس می شود .

هنگامی که درب ها باز می باشد زمان توقف در صورت فعال بودن حالت AC آغاز می گردد در این هنگام نمایشگر شروع به شمارش زمان کرده و اگر شی جلو چشم بیاید شمارش متوقف می شود و از ابتدا آغاز می گردد .اگر مد AC فعال نباشد سیستم منتظر فرمان مجدد می ماند پس از دریافت فرمان اگر شی جلو چشم باشد دربها حرکت نمی کند و علامت  PH به صورت چشمک زن روی نمایشگر نمایان می شود .در هنگام بسته شدن درب ها اگر شی جلو چشم بیاید درب ها متوقف می گردند و پس از 2 ثانیه در جهت عکس شروع به حرکت می کند.در هنگام باز شدن نمایشگر ابتدا علامت OP را نمایش می دهد و در هنگام بسته شدن علامت CL . در لحظه فشار نهایی در صورت فعال بودن علامت CS نمایان می گردد .

در هنگام حرکت درب ها چه در باز شدن و چه در بسته شدن زمان درب 2 نمایش داده می شود و در هنگامم STANDBY نمایشگر خاموش می شود و نقطه آن در حالت چشمک زن می ماند .در صورت بروز هر مشکل از دستکاری برد جدا خودداری نمایید و با شرکت تماس بگیرید در غیر اینصورت برد از حالت گارانتی خارج می شود .

امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله روش نصب جک پارکینگی آلدو را به خوبی شرح داده باشیم .

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *